© deslikvissers.nl - info@deslikvissers.nl
Deslikvissers.nl
Durbuy Carp-o-drôme, Herfst 2009. Deelnemers: John, Yuri, David, Ernie, Freddy, Bert In het najaar van 2009 hebben we met het merendeel van de slikvissers een weekend vertoefd in de Ardennen. In de buurt van het bekend Durbuy. Deze keer konden de partners ook mee en dit was een aangename afwisseling. Via David konden we een chalet huren tegen democratische prijs. Het chalet was voorzien van alle gemakken. Van uitgebreide keuken tot hot-tub in de tuin en een sauna indoor. Na een avondje gezelligheid waren we al vroeg uit de veren. De eerste vis dag op de carp-o-drôme kon beginnen. In het najaar van 2009 hebben we met het merendeel van de slikvissers een weekend vertoefd in de Ardennen. In de buurt van het bekend Durbuy. Deze keer konden de partners ook mee en dit was een aangename afwisseling. Via David konden we een chalet huren tegen democratische prijs. Het chalet was voorzien van alle gemakken. Van uitgebreide keuken tot hot-tub in de tuin en een sauna indoor. Na een avondje gezelligheid waren we al vroeg uit de veren. De eerste vis dag op de carp-o-drôme kon beginnen. Met enkele auto’s kwamen we al vroeg aan bij de Karpervijver van Durbuy Adventure. Na de nodige administratieve afwikkelingen werden er koppels geloot en kon de ‘viswedstrijd’ beginnen. David met Freddy, John met Yuri en Ernie vormde een koppel met Bert. We verdeelden ons mooi over de visput en al gauw werden de eerste lijnen ingeworpen. Buiten de slikvissers waren er niet al teveel andere vissers wat voor ons natuurlijk een voordeel was. Al gauw kwamen de eerste vissen op de kant. Bij de meeste slikvissers werden ‘wedstrijdpunten’ behaald met voorn, brasem en kleine karper. Freddy bewees al snel zijn waarde als zoetwatervisser met een karper van 35 cm. De klapper van de dag kwam rond het middaguur toen Yuri een knaller van een beet kreeg op de winkle-picker. Na een hevige drill wist hij met hulp van John met het schepnet een mooie steur te landen met een lengte van 80-90 cm! Uiteraard is deze weer zonder kleerscheuren door ons teruggezet. Na een enerverend dagje vissen sloten we in stijl af in de cafétaria met enkele streekbieren. Eenmaal thuisgekomen troffen we de partners aan in het outdoor bubbelbad met een aperitiefje. Na een heerlijke gourmetavond in de chalet genoten we allen van een verdiende nachtrust. De volgende morgen gingen we na het ontbijt direct weer naar de visput. Al gauw bleek dat we niet hetzelfde ‘rustig dagje’ zouden hebben als de dag voordien. Het was namelijk viswedstrijd. We wisten nog wel een plekje te bemachtigen maar de aanwezige vissers zaten reeds een hele tijd te vissen met massa’s wedstrijdmateriaal. De zondag werd dan ook niet echt een geslaagde visdag, we werden namelijk nauwlettend in de gaten gehouden door de wedstrijdleiding en konden niet meer voeren, of op de grond vissen. Teveel regels naar onze zin. Desalniettemin konden we die avond terugkijken op een geslaagd weekend. Het was uiteindelijk Freddy die met de prijzen ging lopen. Het mooie chalet met alle faciliteiten was zeker de moeite. We sloten de avond af met een heerlijke BBQ. De omgeving van Durbuy is zeker een aanrader om een weekendje te verblijven. Volgende keer misschien eens proberen of we een regenboogforel kunnen verschalken, zeker niet verkeerd op de BBQ !  David
Durbuy Carp-o-drôme, Herfst 2009 In het najaar van 2009 hebben we met het merendeel van de slikvissers een weekend vertoefd in de Ardennen. In de buurt van het bekend Durbuy. Deze keer konden de partners ook mee en dit was een aangename afwisseling. Via David konden we een chalet huren tegen democratische prijs. Het chalet was voorzien van alle gemakken. Van uitgebreide keuken tot hot-tub in de tuin en een sauna indoor. Na een avondje gezelligheid waren we al vroeg uit de veren. De eerste vis dag op de carp-o-drôme kon beginnen. In het najaar van 2009 hebben we met het merendeel van de slikvissers een weekend vertoefd in de Ardennen. In de buurt van het bekend Durbuy. Deze keer konden de partners ook mee en dit was een aangename afwisseling. Via David konden we een chalet huren tegen democratische prijs. Het chalet was voorzien van alle gemakken. Van uitgebreide keuken tot hot-tub in de tuin en een sauna indoor. Na een avondje gezelligheid waren we al vroeg uit de veren. De eerste vis dag op de carp-o-drôme kon beginnen. Met enkele auto’s kwamen we al vroeg aan bij de Karpervijver van Durbuy Adventure. Na de nodige administratieve afwikkelingen werden er koppels geloot en kon de ‘viswedstrijd’ beginnen. David met Freddy, John met Yuri en Ernie vormde een koppel met Bert. We verdeelden ons mooi over de visput en al gauw werden de eerste lijnen ingeworpen. Buiten de slikvissers waren er niet al teveel andere vissers wat voor ons natuurlijk een voordeel was. Al gauw kwamen de eerste vissen op de kant. Bij de meeste slikvissers werden ‘wedstrijdpunten’ behaald met voorn, brasem en kleine karper. Freddy bewees al snel zijn waarde als zoetwatervisser met een karper van 35 cm. De klapper van de dag kwam rond het middaguur toen Yuri een knaller van een beet kreeg op de winkle-picker. Na een hevige drill wist hij met hulp van John met het schepnet een mooie steur te landen met een lengte van 80-90 cm! Uiteraard is deze weer zonder kleerscheuren door ons teruggezet. Na een enerverend dagje vissen sloten we in stijl af in de cafétaria met enkele streekbieren. Eenmaal thuisgekomen troffen we de partners aan in het outdoor bubbelbad met een aperitiefje. Na een heerlijke gourmetavond in de chalet genoten we allen van een verdiende nachtrust. De volgende morgen gingen we na het ontbijt direct weer naar de visput. Al gauw bleek dat we niet hetzelfde ‘rustig dagje’ zouden hebben als de dag voordien. Het was namelijk viswedstrijd. We wisten nog wel een plekje te bemachtigen maar de aanwezige vissers zaten reeds een hele tijd te vissen met massa’s wedstrijdmateriaal. De zondag werd dan ook niet echt een geslaagde visdag, we werden namelijk nauwlettend in de gaten gehouden door de wedstrijdleiding en konden niet meer voeren, of op de grond vissen. Teveel regels naar onze zin. Desalniettemin konden we die avond terugkijken op een geslaagd weekend. Het was uiteindelijk Freddy die met de prijzen ging lopen. Het mooie chalet met alle faciliteiten was zeker de moeite. We sloten de avond af met een heerlijke BBQ. De omgeving van Durbuy is zeker een aanrader om een weekendje te verblijven. Volgende keer misschien eens proberen of we een regenboogforel kunnen verschalken, zeker niet verkeerd op de BBQ !  David